PROMOVAREA SERVICIILOR PENTRU COPII

- propunere proiect 2003 -

 

 

Maricica Sava

Biblioteca V.A. Urechia

 

Plan de comunicare

 

MOTIVAIE

Din datele statistice rezult c la nivelul comunitii locale a sczut populaia grupelor de vrst 0 - 14 ani comparativ cu anii 1990.

Dac n anul 1990 numrul total al persoanelor cu vrsta cuprins ntre 0 - 14 ani era de 649.880, n anul 1999 numrul total era de 642.943 persoane iar n prezent populaia este n continu scdere.

Biblioteca V. A. Urechia, respectiv Secia de mprumut la Domiciliu pentru Copii a avut n anul 1999 un numr de 53.230 cititori, iar n 2002 - 44.703 cititori.

Alturi de coal, biblioteca deine un loc important n procesul educaional al fiecrui individ. Dac coala are ca scop educaia formal, ce se caracterizeaz prin obligativitate, biblioteca mpreun cu alte organisme de educaie i cultur le revin sarcina educaiei non-formale, care este voluntar i activ.

O atenie deosebit trebuie acordat solicitrilor utilizatorilor copii, care s-au schimbat radical n ultimii ani. Acest fapt se datoreaz modificrilor survenite n programele colare, n metodele de examinare, precum i preocuprilor pentru formarea deprinderilor de utilizare a tehnologiilor moderne, respectiv calculatorul, de la cea mai fraged vrst.

 

MISIUNE

Promovarea, susinerea i contientizarea bibliotecii ca mijloc de educaie non - formal a comunitii locale, de la cea mai fraged vrst.

 

OBIECTIVE

- o strns colaborare i coordonare a eforturilor cu organismele de educaie i cultur : grdinie, coli, organizaii de activiti de loisir, organizaii nonguvernamentale pentru contientizarea rolului bibliotecii n educaia non-formal a populaie;

- mbuntirea calitii serviciilor Seciei de mprumut la Domiciliu pentru Copii n funcie de noile interese i nevoi ce se ivesc n comunitatea servit, ca urmare a modificrii bibliografiilor colare i a evoluiei concepiei asupra activitilor de loisir i interesul crescut al utilizatorilor n folosirea calculatorului;

- atragerea i instruirea copiilor voluntari pentru promovarea i susinerea serviciilor pentru copii.

 

GRUP INT

- precolari;

- elevi din nvmntul primar i gimnazial .

 

ANALIZA DATELOR

 

Analiza STEP

S - social

C structura dup vrst: - scade numrul populaiei din categoria 0 - 14 ani;

C structura profesional: - scade numrul populaiei colare din nvmntul precolar i gimnazial;

C populaia ocupat: - scade numrul populaiei salariat;

- crete numrul de omeri nregistrai.

T - tehnic

C surse de informare conexe:

- existena a peste 25 de publicaii pentru copii n catalogul Rodipet

- existena unor edituri locale care public i carte pentru copii: Pax Aura Mundi, coala Glean, Porto- Franco

- existena a 4 abonamente la revistele: Arborele lumii. Mikey - Mouse, Mici distracii, Licurici

E - economic

C nivel de trai sczut

C scumpirea crilor

E - ecologic

C grad ridicat de poluare a aerului;

C poluarea sonor.

P - politic

C crete interesul organizaiilor non - guvernamentale pentru protecia i drepturile copilului.

 

Analiza SWOT

S- puncte tari

C biblioteca este centru cultural de tradiie

C serviciile prestate sunt gratuite

C personal calificat

C abonamente la 4 titluri de revist

C sistem informatizat dezvoltat

C acces la Internet a cititorilor de pn la 14 ani n spaii special amenajate

C acces la audiii i vizionri individuale

C multiplicare documente (copiator i imprimant)

C modificarea programelor colare i creterea interesului pentru activitile extracolare

C tradiie n organizarea activitilor culturale i de loisir pentru copii

C existena paginii web a bibliotecii.

W - puncte slabe

C achiziie redus fa de cerere

C spaiu redus pentru organizarea de activiti culturale, recreative, concursuri etc.

C numr sczut de calculatoare pentru bibliotecari i lipsa calculatoarelor pentru cititorii copii n cadrul seciei

O - oportuniti

C unicitatea dat de slaba dezvoltare a celorlalte categorii de biblioteci;

C existena unui numr de 70 de grdinie, 46 coli, 10 coli speciale ;

C existena unui numr mare de ONG-uri care au ca domeniu de activitate probleme legate de protecia social i drepturile copiilor, ceea ce implic posibilitatea realizrii unor parteneriate.

T - ameninri

C dezvoltarea tehnologic rapid;

C creterea gradului de inteligen a grupului int i diversificarea cererii i de aici ngreunarea procesului de servire.

 

DURATA PROIECTULUI

C 2004 - 2005

 

PROPUNERI BUGET

C mbuntirea i modernizarea slilor de mprumut i crearea unei sli speciale pentru desfurarea activitilor culturale

C creterea achiziiei

 

ALEGEREA MESAJULUI

C Venii la bibliotec i vei descoperi cel mai de pre talisman: cartea !

 

ALEGEREA STRATEGIEI

C promovarea serviciilor pentru copii prin formarea unui sistem de parteneriate cu organismele de educaie i cultur i popularizarea acestui sistem;

C mbuntirea seciunii pentru copii din pagina web(site-ul) a Bibliotecii.

 

ACIUNI DE PROMOVARE

C concursuri;

C manifestri tematice;

C prezentri (vizite).

C materiale promoionale: ex. afie, pliante, panouri informative.

 

PLANIFICARE

C ntrebare. Unde se afl beneficiarul nostru acum ?

Rspuns: Grdinie, coli.

C ntrebare Unde am dori s ajung ?

Rspuns: La bibliotec.

C ntrebare: Cum i ajutm s ajung la bibliotec ?

Rspuns: Prin promovarea serviciilor.

C ntrebare: Cum vom ti dac au ajuns acolo ?

Rspuns: Prin: sondaje, chestionare, analiza frecvenei.